tisdag 29 november 2011

Fika med barnbarnen..

Som vanligt åker jag dryga tio mil till min frissa. Att byta vore riktigt jobbigt, så jag gör mig det besväret var sjätte vecka, tills hon lägger av och går i pension. Nu är hon fem år yngre än jag, så jag hoppas innerligt att hon håller på länge än. Till saken hör, att där frissan håller till bor även min äldsta dotter. Jag brukar alltid förena nytta med nöje och träffa henne och familjen, men den här dagen var hon bortrest. Istället fick jag nöjet att fika på tu man hand med mina stora barnbarn. Lussebullar och lite tjejsnack. Dom är vuxna nu!

På denna tiomilafärd fick jag även se snö! Bara fem mil hemifrån gick gränsen. Så ljust och fint det blir med ett litet snötäcke...Jag stötte också på en liten annorlunda julbock/hund.

Inga kommentarer: