lördag 24 april 2021

Två dagar i rad!

 Nu chockar jag nog min enda följare och skriver ett inlägg igen!

Faktiskt enbart för att kolla om de bilder jag tog för några dagar äntligen finns att ladda upp här. Och det gör de!

Sen kan jag berätta att jag efter en himla massa år ska byta mobiloperatör! På den fronten har jag varit väldigt konservativ och hållit mig till trygga (men dyra) Telia. Nu blir det en operatör som använder Telias nät, så en liten fot har jag kvar i alla fall. Fello heter bolaget och kostar mindre än hälften av det jag betalar nu. Så får jag dessutom 1GB mer per månad.

Och så var det bilderna..






Från Hjälstaviken där blåa, vita och gula sippor blommar tillsammans. Eftersom det är så kyligt så håller de sig vackra länge i år. Synd att det inte går att förmedla ljudet från naturreservatet. Det vimlar av gäss av olika sort. Deras läte, kan inte kalla det sång, är kraftfullt men inte vackert. Svanarna fick till ett märkligt läte som jag aldrig hört. Förmodligen ska de imponera på sina damer. Längre fram kommer man att höra rördrommen som tutar i vassen. Det låter som när man blåser i en tom glasflaska. Kul att se alla fågelfantaster med sina tubkikare på stativ. Dit har jag långt än, men det är frestande. 

Just nu är det slow-TV som gäller. För tredje året i rad bevakar SVT några platser i Norrland där älgarna brukar simma över. Dygnet runt i 3 veckor. Det har blivit en dundersucce. Bara naturens egna ljud. Det är inspirerat från ett liknande program i Norge. 

Inga kommentarer: